Tanka János: Első hóvirág

2010.02.28. 17:54

- Télapó már szélparipán

messze elvágtázott.

- Meglátom majd, ki hoz nekem

először virágot!

 

- Én hozok majd, tanító úr,

zengtek: én is, én is!

Mosolyuktól ragyogóbban

tündöklött az ég is.

 

Így szokott ez minden évben

tavasz-tájon lenni;

vártam, ki fog asztalomra

most virágot tenni.

 

Óraközben a padok közt

ahogyan sétáltam,

Tóth Pistánál három fehér

hóvirágot láttam.

 

Gondoltam, hogy majd kihozza,

nem szóltam hát néki.

Láttam, Pista a virágot

gondolkozva nézi.

 

Készülődtek hazafelé,

szépen sorba álltak.

Ugyan milyen sorsa lesz a

három hóvirágnak?

 

És mit láttam? Erzsikének

aranyló hajába

ott fehérlett a hóvirág

mind a három szála…

A bejegyzés trackback címe:

https://abakozalapitvany.blog.hu/api/trackback/id/tr791797541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása